aed · paju

Paju: Näpud lähevad järjest rohelisemaks

Ma ei ole kunagi väga suur rohenäpp olnud. Maale ei ole ma tahtnud lillepeenraid teha ja kui ma koju mõne potilille olen saanud, siis kahjuks sellel pikka elu pole olnud. Ka sellel kevadel oli plaan selge – teen veranda akna alla ühe peenrakese ja siis peenrakastid supimaterjali kasvatamiseks.

Peenrakaste ei tulnud. Arvasime suve alguses, et saame linnamaja varem ostetud ja kätte ning seetõttu maale eriti ei jõua. No tegelikult oleks võinud teha küll. Järka aasta kindlasti.

Esimest peenart tehes teadsin nendest taimedest, mis ma sinna istutasin, ainult floksi ja pojengi. Peenar sai liiga tihe ja osa asju olen juba ümber istutanud ja natuke tuleb seda peenrakest veel harvendada.

Päris aednikud plaanivad oma peenraid ka nii, et mõtlevad erinevate kõrguste peale ja sellel, mis ja millal õitseb. A no kui pole aimugi, mis lilledega tegu, siis on plaanida ka keeruline 😀 Või no kui üldse lillendusest midagi ei tea.

20170519_183425

20821310_10155656348733910_1394602393_o.jpg

Ja no niiiiii meeldib mulle selle peenraga tegeleda, rohida ja iga kord on maale minnes ärevus, et mis vahepeal muutunud on 🙂

Kuna maja ostuga ja aia tühjendamisega jäi väga palju lilli üle, siis oli vabandus põhjus uute lillepeenarde tegemiseks varnast kohe võtta. Lisaks ostsin veel juurde mõned astrid.

Ainuke koht, kuhu peika peenraid lubas teha on maja seina äärde. Ülejäänud kohtadesse tegemine segaks tema ideaalset niitmistrajektoori 🙂 (Parema niitmise eesmärgil ta maal neid puid koguaeg langetabki ja kände juurib :D).

Kui jäin vanemate kodus naabritädi peenart imetlema, lubas ta mul nii mõnedki püsikud endale ka kaevata.

Hetkel peenrad veel sellised natuke hädised, aga järgmisel aastal on seal kindlasti juba lopsakam ja ilusam kogu see värk.

21556390_10155734872038910_499208922_o

Lisaks skoorisime mingi ulmeallahindlusega omale uue terrassilaua ja toolid.

21556273_10155734872173910_1437494143_o

21555972_10155734872108910_1212918046_o

Ja nüüd ma ootan kannatamult kevadet, sest tellisin endale 100 krookuse, nartsissi- ja tulbisibulat ja olen niiiii elevil. Vanaks hakkan jääma vist 😀

Lisaks olen ma sellel aastal selgeks saanud nii palju uusi lillenimesid, kui kogu eelneval eluajal kokku. Igas võimalikus kohas on mul ka suvelillepotikesed ja neid ma käin ja poputan. No ei ole minu moodi noh 😀

Järgmine suurem projekt maal on maja tagune korda teha, kuhu päikest üldse ei paista. Viimane kord maal olles juba alustasin ja käisin metsast sõnajalgu kaevamas, aga plaane on veel niiiii palju 🙂

Lisaks on linnas mul veel mõned floksid jalus, mis vist sauna ukse kõrvale istutamist tahavad 😉

Ja ma olen valmis looma aedhortensia fännklaabi, kui keegi veel kampa lööks 😀

 

 

Lisa kommentaar

